Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet tussen?

Heb je een andere vraag? Stuur een mail naar klantenservice@poespas.nl of vul het contactformulier in, dan nemen we jouw vraag zo snel mogelijk in behandeling.

Hoe lang mag ik een artikel retourneren?

Zodra jij een bestelling geplaatst hebt in de webshop, heb je recht op een wettelijke bedenktermijn van 14 kalenderdagen. Dit bedenktermijn gaat in wanneer je de bestelling fysiek in bezit hebt (wanneer het pakket bezorgd is) of vanaf de dag dat jij je bestelling op kunt halen bij een ophaalpunt.

Kan ik het artikel ook zelf terugbrengen als ik in de buurt ben?

Ben je in de buurt? Dan mag je het artikel ook kosteloos retourneren of omruilen in ons magazijn. Dit kan op werkdagen tussen 12:00 en 15:00 aan de Najaarsweg 13, 7532 SK in Enschede. Hou hiervoor jouw ordernummer bij de hand.

Waar moet ik het geretourneerde artikel naartoe sturen?

Zodra je je retour(en) hebt aangemeld via het online retourformulier, kun je het geretourneerde artikel terugsturen naar het volgende adres:

Poespas
Najaarsweg 13
7532 SK Enschede

Hoe snel wordt mijn geld teruggestort?

Nadat wij het product in goede staat hebben ontvangen, wordt het terug te betalen bedrag binnen 14 kalenderdagen overgemaakt naar hetzelfde rekeningnummer als waarmee de bestelling betaald is. 

Als ik mijn retour zelf terugbreng, krijg ik dan direct mijn geld terug?

Nee. Het retourbedrag wordt altijd binnen 14 kalenderdagen teruggestort op de rekening waarmee de bestelling betaald is.

 

Wat moet ik doen als ik een beschadigd item heb ontvangen?

Helaas kan het voorkomen dat jouw bestelling beschadigd aankomt. Als klant kun je hier natuurlijk niks aan doen. We vragen je om een mailtje te sturen naar klantenservice@poespas.nl. Vergeet niet om je ordernummer en foto's van de beschadiging mee te sturen. Onze klantenservice neemt zo snel mogelijk contact met je op en zoekt met jou naar de beste oplossing. 

 

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen. Hoe kom ik aan het juiste artikel?

Oeps dat is natuurlijk niet de bedoeling! Dit lossen we uiteraard voor je op. We vragen je om een mailtje te sturen naar klantenservice@poespas.nl. Vergeet niet om je ordernummer en het artikel waar het om gaat te vermelden. Onze klantenservice neemt zo snel mogelijk contact met je op.

 

Kan ik mijn items ruilen?

Helaas is het niet mogelijk om een artikel te ruilen. Wil je graag een andere maat of kleur? Dan kun je zelf een nieuwe order plaatsen. 

Is het mogelijk om slechts één artikel uit mijn bestelling te retourneren?

Ja, dit kan. Geef in het retourformulier duidelijk de titel van het product, de kleur en/of print en de hoeveelheid aan. 

Welke artikelen komen niet in aanmerking voor retournering?

Artikelen die niet in in aanmerking komen voor retournering zijn:

  • Artikelen die geopend of aangebroken zijn;
  • Artikelen die beschadigd zijn;
  • Behang samples;
  • Artikelen die niet in de originele staat van ontvangst verkeren;
  • Op maat gemaakte producten;
  • Producten van Elvie;

Wat gebeurt er als mijn retour wordt afgekeurd?

Dan sturen wij de artikelen weer aan je terug en vindt er geen terugbetaling plaats.

Wat is het verschil tussen een mural en patroon behang?

Een mural is een behang met een doorlopend ontwerp op de banen. In tegenstelling tot patroon behang herhaalt het patroon zich dus niet op iedere baan. Wij hebben murals in 4 verschillende standaard maten: de 200cm, 300cm, 400cm en de 500cm breed, de hoogte van het behang bij een mural is altijd 280cm. Bij het berekenen van de maat van de muur is het handig dat je altijd 5 centimeter extra rekent voor de breedte en de hoogte als extra marge. Heb je een muur met afwijkende maten, dan kun je kiezen voor een behang op maat. Omdat het patroon dan handmatig door de designer aangepast zal moeten worden, worden hier extra kosten voor in rekening gebracht. Maatwerk kan niet retour.

Ik heb de maten van de muur niet goed opgemeten en het behang zit al op de muur. Zou ik er nog een extra baan bij kunnen bestellen?

Patroonbehang kan per rol nabesteld worden, maar omdat het behang een digitale print betreft kunnen we niet garanderen dat er geen kleurverschil in zit. Extra delen van murals kunnen niet nabesteld worden. 

Ik heb 1 rol te veel besteld, kan deze retour?

Als de rol nog onaangebroken is en in het plastic zit kan je deze binnen 14 dagen retour sturen, de verzendkosten hiervoor betaal je zelf. Stuur hiervoor een mailtje naar klantenservice@poespas.nl. Als bij binnenkomst de rol open of beschadigd blijkt te zijn is het helaas niet mogelijk je geld terug te krijgen. Zorg er daarom voor dat je de rol goed verpakt. Indien alles goed verwerkt is ontvang je binnen 5 werkdagen je aankoopbedrag van je geretourneerde artikel terug. Maatwerk kan niet retour. 

Fabricage- of drukfout

Als er sprake is van een fabricage- of drukfout of een beschadiging door transport kunnen de artikelen retour gestuurd worden. Neem gelijk contact op met klantenservice@poespas.nl en stuur hierbij een foto van de beschadiging mee. We gaan het dan zo snel mogelijk oplossen! Wil je een staaltje van je behang ontvangen dan kan je bij het desbetreffende product hiervoor een stukje van het behang aanvragen.

Wie betaalt de verzendkosten van een retourzending?

De verzendkosten van een retourzending zijn voor de rekening van de zender, tenzij het gaat om een retour van een beschadigd product of een product waar een fout in zit. 

Kan het behang gespiegeld worden?

Ja! Elke mural kan gespiegeld worden. Stel je wilt de giraffe op het behang liever aan de rechterkant dan spiegelen wij dit kosteloos voor je. Je hoeft hiervoor alleen maar bij je bestelling in het opmerkingen veld aan te geven dat je het behang graag gespiegeld wilt hebben. Wij regelen dan de rest.

Wordt er behanglijm bij de bestelling geleverd?

Nee, wij leveren geen behanglijm.

Welke behanglijm moet ik kopen?

Voor behang op maat, de murals en het behang op rol dien je altijd vliesbehanglijm (bijvoorbeeld van het merk Perfax) te gebruiken.

Ik wil de muur behangen, waar moet deze aan voldoen?

De muur moet glad en egaal zijn, dus zonder structuur en eventuele gaten moeten goed gedicht zijn. Wij adviseren om op een witte muur te behangen, zonder behang, dit voorkomt het doorschijnen van vlekken/kleuren bij licht gekleurde behangpatronen en dat het behang loslaat door een verkeerde ondergrond. De wand moet voorbehandeld zijn, zodat de lijm niet in de muur wordt opgezogen. Als de muur met witte latex is geschilderd, dan is dit voldoende. Is het een onbewerkte muur, dan adviseren wij een primer te gebruiken om de muur voor te behandelen. 

De lijm met een roller gelijkmatig op de wand verdelen en de droge wandbekleding op de ingelijmde wand aanbrengen. De aanbevolen lijm is Perfax Roll-On. Geen lijmmachine gebruiken en de wanden niet laten inweken. De lijm dient op een breedte iets meer dan één baan op de wand aangebracht te worden. De eerste baan hierop loodrecht plaatsen en met een gummiroller of zachte doek aandrukken om eventuele luchtblazen te verwijderen. Alle volgende banen stotend aanbrengen.

Wat is een mural?

Een mural is een behang met een doorlopend ontwerp op de banen. In tegenstelling tot patroonbehang herhaalt het patroon zich dus niet exact op iedere volgende baan. Wij hebben unieke murals in 4 verschillende standaard maten: de 200cm, 300cm, 400cm en de 500cm breed, de standaard hoogte van het behang bij een mural is altijd 280cm. Bij het berekenen van de maat van de muur is het handig dat je altijd 5 centimeter erbij rekent voor de breedte en de hoogte als extra marge. Je kiest vervolgens tijdens het behangen zelf welk gedeelte je van de mural (links of rechts, boven of onder) je eventueel bijsnijdt om het behang passend voor jouw muur te maken. Voorbeeld: Je muur is 2.50cm breed, dan kies je voor de mural die 300cm breed is. Vervolgens snij je links of rechts 50 cm af. Zit jouw maat er niet bij? Dan is het natuurlijk ook mogelijk om het ontwerp op maat te laten maken. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.

Kan je op hout of plaatwerk behangen?

Op stabiel hout of plaatwerk kan behangen worden, de wand dient dan wel voorbewerkt te worden. Schroefgaten, naden, ruwe plekken etc. dienen goed bewerkt te worden zodat er een egale ondergrond ontstaat. Nadat de verf goed droog is, de gelakte of geverfde houten muur eerst licht opschuren en goed reinigen met een ontvettend schoonmaakmiddel. Let op dat de houten wand mooi egaal bewerkt is zodat er na het behangen geen onregelmatigheden doorheen komen. Als het dun hout/plaatwerk is dan is er een kans dat het krom gaat trekken. Het is dus belangrijk deze eerstgenoemde stappen goed op te volgen alvorens het behangen.

In welke landen kan ik mijn bestelling laten bezorgen?

Wij verzenden bestellingen naar Nederland en België. 

 

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten voor een bestelling in Nederland en Belgie zijn €4,95. Voor bestellingen boven de €50 versturen we je bestelling gratis.

 

Wat is de levertijd per land?

Is het artikel op voorraad? Dan wordt jouw bestelling (als je op werkdagen voor 16:00 uur besteld) de volgende werkdag* bezorgd. 
*Met uitzondering van het weekend en feestdagen.

 

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Dat mag! Je kunt jouw bestelling afhalen op werkdagen tussen 12:00 en 15:00 uur aan de Najaarsweg 13, 7532 SK Enschede.

 

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra je bestelling wordt verzonden vanuit ons magazijn ontvang je een verzendbevestiging met hierin de track & trace code van jouw bestelling. Als je bestelling is meegegaan met de postbezorger kun je het pakket volgen. 

 

Ik heb een pre-order besteld, wanneer kan ik deze verwachten?

De levertijd van jouw pre-order kun je terugvinden bij het product op de site.  

Hoe gebruik ik mijn kortingscode/giftcard?

Een Poespas kortingscode of giftcard kun je gebruiken in je winkelmandje of op de afrekenpagina. Vul de code in bij "Heb je een kortingscode?" en klik vervolgens op de knop "Toepassen". Als de code succesvol is toegepast verschijnt er een melding in beeld en is de korting verwerkt bij totaalbedrag.

 

Mijn kortingscode werkt niet, wat moet ik doen?

Stuur een e-mail naar klantenservice@poespas.nl en vermeld hierin de kortingscode die je graag wilt toepassen, wij zullen zo snel mogelijk voor je uitzoeken waarom de kortingscode niet werkt. 
Note: Je kunt één kortingscode per bestelling gebruiken.

 

Ik ben vergeten mijn kortingscode in te vullen, wat moet ik doen?

Geen probleem! Stuur een mailtje naar klantenservice@poespas.nl en vermeld hierin de kortingscode die je wilt gebruiken. Wij zullen zo snel mogelijk uitzoeken of het mogelijk is om de kortingscode alsnog voor je in te vullen.

 

De items die ik heb besteld zijn nu in de sale, is het mogelijk om deze korting te ontvangen?

Als de korting binnen 48 uur nadat je jouw bestelling hebt afgerond wordt toegevoegd, kunnen wij dit verschil compenseren met een Poespas giftcard. Geldt dit voor jouw bestelling? Stuur dan een e-mail naar klantenservice@poespas.nl met het ordernummer en de aankoopdatum van jouw bestelling en vermeld hierbij het artikel dat in de sale is gegaan. Wil je een item van je bestelling retourneren? Dan ontvang je de giftcard zodra je retour is verwerkt.

 

 

Welke betalingsmogelijkheden kan ik gebruiken?

Je kunt de volgende betalingsmogelijkheden gebruiken:

  • iDeal
  • Bancontact

Hoe gebruik ik mijn kortingscode/giftcard?

Een Poespas kortingscode of giftcard kun je gebruiken in je winkelmandje of op de afrekenpagina. Vul de code in bij "Heb je een kortingscode?" en klik vervolgens op de knop "Toepassen". Als de code succesvol is toegepast verschijnt er een melding in beeld en is de korting verwerkt bij totaalbedrag.

 

Mijn kortingscode werkt niet, wat moet ik doen?

Stuur een e-mail naar klantenservice@poespas.nl en vermeld hierin de kortingscode die je graag wilt toepassen, wij zullen zo snel mogelijk voor je uitzoeken waarom de kortingscode niet werkt. 
Note: Je kunt één kortingscode per bestelling gebruiken.

 

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Je ontvangt binnen enkele minuten een orderbevestiging op het door jou opgegeven e-mailadres. Het kan zijn dat dit mailtje in je spam terecht komt. Mocht je geen bevestigingsmail hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik na het plaatsen van mijn bestelling het adres nog wijzigen?

Als je het afleveradres wilt wijzigen raden we je aan om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Als jouw bestelling nog niet is ingepakt, kan het afleveradres nog gewijzigd worden.

 

Waarom heb ik nog geen bevestigingsmail ontvangen?

Misschien heb je tijdens het invullen van je contactgegevens een foutje gemaakt bij het invoeren van je e-mailadres. Het kan ook zijn dat de bevestigingsmail in je spam terecht is gekomen. Is dit niet het geval? Neem dan gerust contact met ons op.

 

Heb ik een account nodig om te bestellen?

Je hebt geen account nodig om te bestellen. Wel heb je met een account overzicht in je bestelgeschiedenis en worden je gegevens onthouden. 

 

 

Copyright © 2022 Poespas. Alle rechten voorbehouden