Veelgestelde vragen
Heb je een andere vraag? Stuur een mail naar klantenservice@poespas.nl of vul het contactformulier in, dan nemen we jouw vraag zo snel mogelijk in behandeling.
Veelgestelde vragen
Heb je een andere vraag? Stuur een mail naar klantenservice@poespas.nl of vul het contactformulier in, dan nemen we jouw vraag zo snel mogelijk in behandeling.
Wij verzenden bestellingen naar Nederland en België.
Is het artikel op voorraad? Dan wordt jouw bestelling (als je op werkdagen voor 23:30 uur besteld) de volgende werkdag (ma t/m zat) bezorgd.
Heb je een bestelling geplaatst in het weekend? Dan ontvang je jouw bestelling maandag*
*Met uitzondering van feestdagen.
*Afhankelijk van de pakketdienst
De verzendkosten voor een bestelling in Nederland en Belgie zijn €6,85. Voor bestellingen boven de €50 versturen we je bestelling gratis.
Zodra je bestelling wordt verzonden vanuit ons magazijn ontvang je een verzendbevestiging met hierin de track & trace code van jouw bestelling. Als je bestelling is meegegaan met de postbezorger kun je het pakket volgen.
De levertijd van jouw pre-order kun je terugvinden bij het product op de site.
Alle bestellingen worden verzonden met PostNL. Zodra uw bestelling verzonden is krijgt u per e-mail een bevestiging. Ook krijgt u van ons een track en trace code waarmee u het pakketje kunt volgen. Poespas is verantwoordelijk tot aan het postkantoor. Bij het kwijtraken en/of beschadigen van uw pakketje kunnen wij niet aansprakelijk gesteld worden.
Zodra jij een bestelling geplaatst hebt in de webshop, heb je recht op een wettelijke bedenktermijn van 14 kalenderdagen. Dit bedenktermijn gaat in wanneer je de bestelling fysiek in bezit hebt (wanneer het pakket bezorgd is) of vanaf de dag dat jij je bestelling op kunt halen bij een ophaalpunt.
Via de volgende link kun je je retour aanmelden en een verzendlabel uitprinten: https://goparcel.nl/return/company/2ac9cde8-795b-4a80-8319-f360c4deba5f
Het is belangrijk dat het artikel in originele staat verkeert (inclusief kaartjes en ongebruikt/ongedragen) en goed verpakt verstuurd wordt. Beschadigde of aangebroken artikelen kunnen niet retour genomen worden.
Nadat wij het product in goede staat hebben ontvangen, wordt het terug te betalen bedrag binnen 14 kalenderdagen overgemaakt naar hetzelfde rekeningnummer als waarmee de bestelling betaald is.
Helaas kan het voorkomen dat jouw bestelling beschadigd aankomt. Als klant kun je hier natuurlijk niks aan doen. We vragen je om een mailtje te sturen naar klantenservice@poespas.nl. Vergeet niet om je ordernummer en foto's van de beschadiging mee te sturen. Onze klantenservice neemt zo snel mogelijk contact met je op en zoekt met jou naar de beste oplossing.
Oeps dat is natuurlijk niet de bedoeling! Dit lossen we uiteraard voor je op. We vragen je om een mailtje te sturen naarklantenservice@poespas.nl. Vergeet niet om je ordernummer en het artikel waar het om gaat te vermelden. Onze klantenservice neemt zo snel mogelijk contact met je op.
Helaas is het niet mogelijk om een artikel te ruilen. Wil je graag een andere maat of kleur? Dan kun je zelf een nieuwe order plaatsen.
Helaas is het i.v.m hygiëne niet mogelijk om artikelen zoals ondergoed te ruilen.
Ja, dit kan. Geef in het retourformulier duidelijk de titel van het product, de kleur en/of print en de hoeveelheid aan.
Ja, dit kan. Voeg de items die je wil retourneren samen in één pakket enzorg ervoor dat alle pakbonnen in het pakket zitten.
Artikelen die niet in in aanmerking komen voor retournering zijn:
Dan sturen wij de artikelen weer aan je terug en vindt er geen terugbetaling plaats.
Je kunt de volgende betalingsmogelijkheden gebruiken:
Een Poespas kortingscode of giftcard kun je gebruiken in je winkelmandje of op de afrekenpagina. Vul de code in bij "Heb je een kortingscode?" en klik vervolgens op de knop "Toepassen". Als de code succesvol is toegepast verschijnt er een melding in beeld en is de korting verwerkt bij totaalbedrag.
Stuur een e-mail naar klantenservice@poespas.nl en vermeld hierin de kortingscode die je graag wilt toepassen, wij zullen zo snel mogelijk voor je uitzoeken waarom de kortingscode niet werkt.
Note: Je kunt één kortingscode per bestelling gebruiken.
Je ontvangt binnen enkele minuten een orderbevestiging op het door jou opgegeven e-mailadres. Het kan zijn dat dit mailtje in je spam terecht komt. Mocht je geen bevestigingsmail hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Als je het afleveradres wilt wijzigen raden we je aan om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Als jouw bestelling nog niet is ingepakt, kan het afleveradres nog gewijzigd worden.
Misschien heb je tijdens het invullen van je contactgegevens een foutje gemaakt bij het invoeren van je e-mailadres. Het kan ook zijn dat de bevestigingsmail in je spam terecht is gekomen. Is dit niet het geval? Neem dan gerust contact met ons op.
Je hebt geen account nodig om te bestellen. Wel heb je met een account overzicht in je bestelgeschiedenis en worden je gegevens onthouden.
Een mural is een behang met een doorlopend ontwerp op de banen. In tegenstelling tot patroon behang herhaalt het patroon zich dus niet op iedere baan. Wij hebben murals in 4 verschillende standaard maten: de 200cm, 300cm, 400cm en de 500cm breed, de hoogte van het behang bij een mural is altijd 280cm. Bij het berekenen van de maat van de muur is het handig dat je altijd 5 centimeter extra rekent voor de breedte en de hoogte als extra marge. Heb je een muur met afwijkende maten, dan kun je kiezen voor een behang op maat. Omdat het patroon dan handmatig door de designer aangepast zal moeten worden, worden hier extra kosten voor in rekening gebracht. Maatwerk kan niet retour.
Patroonbehang kan per rol nabesteld worden, maar omdat het behang een digitale print betreft kunnen we niet garanderen dat er geen kleurverschil in zit. Extra delen van murals kunnen niet nabesteld worden.
Als er sprake is van een fabricage- of drukfout of een beschadiging door transport kunnen de artikelen retour gestuurd worden. Neem gelijk contact op met klantenservice@poespas.nl en stuur hierbij een foto van de beschadiging mee. We gaan het dan zo snel mogelijk oplossen! Wil je een staaltje van je behang ontvangen dan kan je bij het desbetreffende product hiervoor een stukje van het behang aanvragen.
De verzendkosten van een retourzending zijn voor de rekening van de zender, tenzij het gaat om een retour van een beschadigd product of een product waar een fout in zit.
Ja! Elke mural kan gespiegeld worden. Stel je wilt de giraffe op het behang liever aan de rechterkant dan spiegelen wij dit kosteloos voor je. Je hoeft hiervoor alleen maar bij je bestelling in het opmerkingen veld aan te geven dat je het behang graag gespiegeld wilt hebben. Wij regelen dan de rest.
Nee, wij leveren geen behanglijm.
Voor behang op maat, de murals en het behang op rol dien je altijd vliesbehanglijm (bijvoorbeeld van het merk Perfax) te gebruiken.
De muur moet glad en egaal zijn, dus zonder structuur en eventuele gaten moeten goed gedicht zijn. Wij adviseren om op een witte muur te behangen, zonder behang, dit voorkomt het doorschijnen van vlekken/kleuren bij licht gekleurde behangpatronen en dat het behang loslaat door een verkeerde ondergrond. De wand moet voorbehandeld zijn, zodat de lijm niet in de muur wordt opgezogen. Als de muur met witte latex is geschilderd, dan is dit voldoende. Is het een onbewerkte muur, dan adviseren wij een primer te gebruiken om de muur voor te behandelen.
De lijm met een roller gelijkmatig op de wand verdelen en de droge wandbekleding op de ingelijmde wand aanbrengen. De aanbevolen lijm is Perfax Roll-On. Geen lijmmachine gebruiken en de wanden niet laten inweken. De lijm dient op een breedte iets meer dan één baan op de wand aangebracht te worden. De eerste baan hierop loodrecht plaatsen en met een gummiroller of zachte doek aandrukken om eventuele luchtblazen te verwijderen. Alle volgende banen stotend aanbrengen.
Een mural is een behang met een doorlopend ontwerp op de banen. In tegenstelling tot patroonbehang herhaalt het patroon zich dus niet exact op iedere volgende baan. Wij hebben unieke murals in 4 verschillende standaard maten: de 200cm, 300cm, 400cm en de 500cm breed, de standaard hoogte van het behang bij een mural is altijd 280cm. Bij het berekenen van de maat van de muur is het handig dat je altijd 5 centimeter erbij rekent voor de breedte en de hoogte als extra marge. Je kiest vervolgens tijdens het behangen zelf welk gedeelte je van de mural (links of rechts, boven of onder) je eventueel bijsnijdt om het behang passend voor jouw muur te maken. Voorbeeld: Je muur is 2.50cm breed, dan kies je voor de mural die 300cm breed is. Vervolgens snij je links of rechts 50 cm af. Zit jouw maat er niet bij? Dan is het natuurlijk ook mogelijk om het ontwerp op maat te laten maken. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.
Op stabiel hout of plaatwerk kan behangen worden, de wand dient dan wel voorbewerkt te worden. Schroefgaten, naden, ruwe plekken etc. dienen goed bewerkt te worden zodat er een egale ondergrond ontstaat. Nadat de verf goed droog is, de gelakte of geverfde houten muur eerst licht opschuren en goed reinigen met een ontvettend schoonmaakmiddel. Let op dat de houten wand mooi egaal bewerkt is zodat er na het behangen geen onregelmatigheden doorheen komen. Als het dun hout/plaatwerk is dan is er een kans dat het krom gaat trekken. Het is dus belangrijk deze eerstgenoemde stappen goed op te volgen alvorens het behangen.
Behang informatie
Verwerking van behang
Verwerkingsfouten: Strepen op de naden van het behang of behangen die na het plaatsen niet meer naadloos op elkaar aansluiten behoren tot verwerkingsfouten en vallen daarom niet onder garantie.
Een Poespas kortingscode of giftcard kun je gebruiken in je winkelmandje of op de afrekenpagina. Vul de code in bij "Heb je een kortingscode?" en klik vervolgens op de knop "Toepassen". Als de code succesvol is toegepast verschijnt er een melding in beeld en is de korting verwerkt bij totaalbedrag.
Stuur een e-mail naar klantenservice@poespas.nl en vermeld hierin de kortingscode die je graag wilt toepassen, wij zullen zo snel mogelijk voor je uitzoeken waarom de kortingscode niet werkt.
Note: Je kunt één kortingscode per bestelling gebruiken.
Geen probleem! Stuur een mailtje naarklantenservice@poespas.nl en vermeld hierin de kortingscode die je wilt gebruiken. Wij zullen zo snel mogelijk uitzoeken of het mogelijk is om de kortingscode alsnog voor je in te vullen.
Als de korting binnen 48 uur nadat je jouw bestelling hebt afgerond wordt toegevoegd, kunnen wij dit verschil compenseren met een Poespas giftcard. Geldt dit voor jouw bestelling? Stuur dan een e-mail naarklantenservice@poespas.nl met het ordernummer en de aankoopdatum van jouw bestelling en vermeld hierbij het artikel dat in de sale is gegaan. Wil je een item van je bestelling retourneren? Dan ontvang je de giftcard zodra je retour is verwerkt.
Jullie kunnen regelmatig profiteren van leuke kortingsacties op een groot gedeelte van onze webshop. Een aantal merken en/of producten zijn altijd uitgesloten van deze korting. Hieronder zie je een overzicht van de merken en/of producten die niet mee doen met kortingsacties.
Cadeaubonnen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle cadeaubonnen uitgegeven door Poespas. Door het aanschaffen, gebruiken of accepteren van een cadeaubon, gaat de gebruiker akkoord met deze voorwaarden.
1. Geldigheid
1.1 De cadeaubon is geldig voor de periode zoals aangegeven op de bon zelf of in de bijbehorende documentatie. Na het verstrijken van deze periode vervalt het saldo op de cadeaubon en kan het niet meer worden gebruikt of ingewisseld.
1.2 Cadeaubonnen zijn alleen geldig binnen de aangegeven periode en kunnen niet worden verlengd.
2. Gebruik
2.1 De cadeaubon kan alleen worden ingewisseld voor producten of diensten zoals aangeboden door Poespas en binnen de aangegeven locaties of online platformen.
2.2 Cadeaubonnen kunnen niet worden ingewisseld voor contant geld of een ander betaalmiddel.
2.3 Indien het saldo van de cadeaubon ontoereikend is voor de aankoop, dient het resterende bedrag te worden voldaan via een andere betaalmethode.
3. Verlies of diefstal
3.1 Het verlies, diefstal of beschadiging van een cadeaubon dient direct te worden gemeld aan Poespas. Het bedrijf is niet verantwoordelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van cadeaubonnen en zal geen vervanging bieden.
4. Restitutie en retournering
4.1 Restitutie van gelden voor aangeschafte cadeaubonnen is niet mogelijk.
4.2 Producten of diensten die zijn aangeschaft met behulp van een cadeaubon kunnen onderhevig zijn aan het retourbeleid van Poespas. Raadpleeg het retourbeleid voor meer informatie.
5. Aansprakelijkheid
5.1 Poespas aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verlies, diefstal, beschadiging of ongeautoriseerd gebruik van cadeaubonnen.
5.2 Het gebruik van de cadeaubon is de verantwoordelijkheid van de houder. Poespas is niet aansprakelijk voor onbevoegd gebruik van de cadeaubon.
6. Wijzigingen
6.1 Poespas behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. Gewijzigde voorwaarden zijn van kracht vanaf het moment van publicatie op de website of op andere communicatiekanalen van Poespas.
7. Toepasselijk recht
7.1 Op deze algemene voorwaarden is het Nederlandse recht van toepassing.
Door het gebruik van de cadeaubon verklaart de gebruiker zich akkoord met deze algemene voorwaarden. Voor vragen of opmerkingen over deze voorwaarden kan contact worden opgenomen met Poespas.